خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/28 - 14:46
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
ولایتمدار:

جنایات اسرائیل در فلسطین و رفع تحریم‌ها علیه ایران در محوریت سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس کلیدواژه‌های استفاده شده در سخنرانی شهید رجائی در سازمان ملل را برای سخنرانی دکتر پزشکیان پرکاربرد دانست و گفت: موضوع فلسطین و تحریم‌ها باید از محورهای این سخنرانی باشد.

سالار ولایتمدار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سخنرانی های سران کشورها در نشست سران این مجمع از جهت برد رسانه ای، بین المللی بوده و رسمیت آن بسیار حائز اهمیت است. از طرفی این سخنرانی ها تبیین کننده سیاست های رسمی و مواضع کشورهای عضو است و مورد توجه تحلیلگران و تصمیم سازان کشورها قرار دارد و از حساسیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تا کنون به جز دوره های پنجم و ششم ریاست جمهوری بقیه رؤسای جمهور ایران حد اقل یک بار در این نشست سالانه ایراد سخنرانی کرده اند.

وی افزود: اگر به کلیدواژه های به کار برده شده در این سخنرانی ها رجوع کنیم می تواند الگوی مناسبی برای دکتر پزشکیان باشد.

ولایتمدار در ادامه با بیان اینکه شهید رجایی و دیگر رؤسای جمهور کشورمان همیشه مطالبی با محوریت اسلام سیاسی، معنویت، آزادی و مردم سالاری، عدالت، بی اعتمادی به نظام بین الملل، دفاع از حقوق و منافع و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران را در سخنرانی های خود محور قرار داده اند، یادآور شد: دکتر پزشکیان نیز می تواند با استفاده از این کلیدواژه ها سخنرانی خود را در این دوره ارائه کند که بی شک بسیار مهم خواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز مسأله فلسطین در صدر مسائل جهان است و باید به طور جدی در مواضع رئیس جمهوری اسلامی ایران بازتاب داشته باشد. همچنین احقاق حق قانونی و موضوع رفع تحریم ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 383566
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار